Sabtu, 13 Disember 2014

‘Senior kunci kami’

Sepang: Ketua jurulatih skuad Harimau Malaya Dollah Salleh memuji persembahan cemerlang barisan pemain senior negara dan mengakui mereka kunci utama kejayaan Malaysia menewaskan Vietnam di gelanggang lawan kelmarin sekali gus mara ke pentas final Piala AFF.
Pengendali berusia 51 tahun itu turut memuji persembahan Mohd Badhri Radzi atau lebih dikenali sebagai Piya yang diturunkan buat kali pertama ketika bertemu Vietnam pada perlawanan separuh akhir kedua kelmarin.
“Setakat ini alhamdulillah, nampaknya memang pemain senior memang menunjukkan komitmen tinggi kepada pasukan.
“Antara mereka adalah Shukor (Adan), Indra Putra (Mahayuddin), Piya, serta Amri (Yahyah),” katanya.
Mengulas mengenai Piya, Dollah berkata, pemain itu memang sentiasa berada dalam perancangannya walaupun tidak diturunkan pada perlawanan sebelum ini.
“Saya sentiasa membuat pertukaran pemain dan kebetulan semalam saya ingin mencuba Piya dan tindakan itu nampaknya berhasil.
“Yang penting persefahaman antara Piya, Safiq (Rahim) dan Indra di bahagian tengah berhasil.”
Selepas memenuhi sasaran mara ke final, Dollah berkata, barisan pemain negara seharusnya tidak mensia-siakan peluang untuk menjulang piala berprestij itu buat kali kedua.
“Sebagai seorang jurulatih, sudah tentu saya sendiri ingin memenangi piala ini. Sudah sampai tahap ini, takkan kita mahu biarkan saja peluang terhidang ini,” katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan