Rabu, 31 Disember 2014

Awie: 2014 tahun gila buat saya

Awie
DEMIKIAN luahan penyanyi rock terkenal, Awie, mengenai pasang surut kehidupannya sepanjang tahun ini. Menurut Awie, tahun 2014 merupakan tahun yang banyak memberikan pengajaran berharga buat dirinya.

“2014 memang beri impak yang dahsyat dalam hidup saya. Apa yang berlaku benar-benar mengajar saya apa itu erti kesabaran.

"Secara tidak langsung juga, ia turut mengembalikan semangat saya untuk menjadi seorang insan yang lebih baik,” ujarnya.

Penyanyi berusia 46 tahun ini mengakui dugaan yang menimpa hidupnya sejak akhir-akhir ini memberi kematangan dan kekuatan buat dirinya.

“Sebagai manusia biasa, ada kalanya timbul perasaan yang mengganggu fikiran tambahan pula apa yang menimpa saya termasuklah masalah rumah tangga dan kehilangan ibu berlaku dalam masa yang terdekat.

“Walaupun ujian yang datang itu memang gila, tapi yang positifnya, saya juga tidak terlepas pandang dengan penderitaan insan lain yang lebih memerlukan.

“Demi anak-anak, saya akan pastikan 2015 ini akan beri satu kemenangan dan kemeriahan buat mereka dan itu keutamaan saya,” tegasnya ketika ditemui pada sesi beramah mesra bersama peminat sempena konsert ‘Wings Menakluk Kosmos’ di Pulau Pinang baru-baru ini.

Pada masa sama, bintang pementasan ‘Takhta 3 Ratu’ ini juga turut mengakui tidak mampu menghentikan kata-kata negatif yang dilemparkan ke atasnya berikutan dugaan yang menimpa hidupnya itu.

“Bila sebut nama Awie, pasti ada sahaja perkara yang buruk mereka akan kaitkan.

“Pengalaman memang mematangkan saya dari sudut pendirian dan pemikiran saya sekarang. Jika tidak ada kekuatan saya diri saya, mungkin saya tidak akan berdiri seperti ini selepas banyak perkara yang perlu saya hadapi kebelakangan ini.

“Saya percaya Tuhan mengetahui segala-galanya dan saya tidak nafi ada yang berkata negatif tapi saya anggap semua ini sebagai satu doa yang positif di mana mungkin ia peringatan kepada saya untuk menjadi seorang manusia yang lebih baik,” jelasnya panjang lebar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan