Sabtu, 3 Januari 2015

Pementasan Sirah Rasulullah ditambah sehari lagi

Pementasan teater muzikal, 'Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta' yang berlangsung di Istana Budaya, malam tadi.
PEMENTASAN drama muzikal, 'Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta' akan ditambah sehari lagi daripada perancangan asal susulan rasa prihatin terhadap bencana banjir yang melanda negara ini.

Pengarahnya, Eirma Fatima berkata, seluruh hasil kutipan pada pementasan tambahan yang dianggarkan RM150,000 itu akan disalurkan kepada tabung bencana bagi membantu mangsa-mangsa banjir.

"Memandangkan bencana yang menimpa negara kita ini, maka seluruh artis dalam pementasan Sirah Rasulullah membuat keputusan untuk menambah pementasan tersebut sehari lagi daripada perancangan asal.

"Seluruh hasil jualan tiket pada 7 Januari itu akan disalurkan kepada Tabung Bencana NSTP-Media Prima. Kutipan tiket pada hari itu kalau habis terjual, kita mungkin akan dapat RM150,000. Keseluruhannya untuk tabung bencana.

"Manakala sebahagian hasil daripada pementasan pada 3 Januari hingga 6 Januari juga akan disalurkan kepada tabung bencana," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Istana Budaya, malam tadi.

Mengulas lanjut, pihaknya mengalu-alukan sumbangan berupa barangan kering untuk disumbangkan kepada mangsa-mangsa banjir yang akan diterima sendiri oleh para artis Sirah Rasulullah pada 7 Januari depan.

Malah menurut Eirma, pihaknya turut merancang untuk turun padang menyerahkan sumbangan.

"Artis-artis ini akan menerima barangan itu pada jam 2 hingga 6 petang, 7 Januari ini di Istana Budaya.

"Kita juga merancang untuk turun ke kawasan-kawasan banjir untuk serahkan sumbangan itu kepada mangsa-mangsa banjir," katanya.

Antara artis yang terlibah adalah Datuk Siti Nurhaliza, Awie, dan Amy Search.

Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta yang dipentaskan bermula 3 Januari hingga 7 Januari itu merupakan sebuah drama muzikal riwayat hidup Nabi Muhammad SAW dari kelahiran sehinggalah kewafatan baginda diiringi selingan lagu-lagu kisah Nabi dan Selawat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan